Спортивний директор Асоціації футзалу України, а також Голова Комітету з проведення змагань АФУ Валентин Вакула розповів про контури нового футзального сезону.  

– Валентине Івановичу, розкажіть, коли відбудеться перший матч нового сезону?
– Сезон 2019/2020 розпочнеться 7-го вересня матчем за Суперкубок України. У цій зустрічі зустрінуться чемпіон Екстра-ліги – херсонський «Продексім» та володар Кубка України – івано-франківський «Ураган». АФУ вже оголосила тендер щодо визначення місця проведення серед регіональних асоціацій. Ми впевнені, що це буде яскравий матч з цікавинками для вболівальників, які спостерігатимуть за ним як на трибунах, так і у телеефірі.

– Яким буде новий сезон в Екстра-лізі?
– Поєдинки 1-го туру відбудуться 14 вересня. Поки що остаточно не визначена кількість команд, які візьмуть участь у найвищому за рангом дивізіоні. До 4 серпня ми маємо отримати заявки від всіх учасників. Саме тому Виконком АФУ прийняв рішення, у відповідності до якого, якщо кількість команд не перевищуватиме 10 – система розіграшу не зміниться у порівнянні з сезоном 2018/2019 (регулярний чемпіонат і 2 кола для команд з верхньої шістки). Якщо ж склад Екстра-ліги налічуватиме 11 і більше команд – чемпіонат проходитиме за системою плей-оф (регулярний чемпіонат + матчі плей-оф для восьми команд). Також на найближчому засіданні представників команд Екстра-ліги буде вирішено долю Кубка ліги.

– Деякі команди підтримують систему плей-оф навіть за меншої кількості команд, ніж 11. Що скажете з цього приводу?
– Так, це правда. Ми беремо до уваги думки клубів. Однак, хотів би зазначити, що більшість з них під час вибору формату розіграшу чемпіонату формують свою думку, базуючись на аргументах власних клубних інтересів. Саме тому рішення Виконкому було прийняте з метою розвитку всього українського футзалу, з огляду на такі аспекти як: загострення боротьби під час регулярного чемпіонату, інтрига боротьби за призові місця до останнього туру, більша комерційна привабливість. Сильний чемпіонат – це, передусім, інтереси збірної.

Разом з тим, ми проаналізували проведення чемпіонатів за системою плей-оф. Якщо команда набирає у середньому 9 очок впродовж 16-18 турів – вона, фактично, гарантує собі місце у чільній вісімці й надалі частково втрачає мотивацію щодо боротьби до останнього туру з усіма можливими наслідками. За невеликої кількості учасників нам необхідно зіграти аж 16-18 турів лише для того, аби відсіяти 1 чи 2 команди перед стадією плей-оф. Окрім того, ми можемо зіткнутися з таким явищем, як майже повна зміна складу під час зимового трансферного вікна, аби почати здобувати необхідні очки задля потрапляння до чільної вісімки та здобуття результати на стадії плей-оф.

Натомість, за системи розіграшу з чільною шісткою кожен матч має важливе значення, і до переліку найкращих потрапляють команди, які здатні на максимальному рівні провести весь регулярний чемпіонат. Також, відзначу, що кількість поєдинків за системи плей-оф та системи з чільною шісткою є майже однаковою (особливо для команд, які ведуть боротьбу за медалі).

– Минулоріч, після формування чільної шістки, покровський «Титан» знявся з чемпіонату, чи можна унеможливити повторення подібної ситуації цьогоріч?
– На жаль, наша країна досі перебуває у стані війни, і за нинішніх реалій ніхто не може дати будь-яких гарантій щодо уникнення таких випадків.

– Є інформація, що з наступного сезону Екстра-ліга матиме титульного спонсора. Можете підтвердити цю інформацію?
– Можу. Вперше за всю історію українського футзалу Екстра-ліга матиме титульного спонсора. У разі виконання умов контракту клуби матимуть фінансове заохочення.

– Розкажіть про Першу, Другу ліги та Кубок України. Чого очікувати командам-учасницям та вболівальникам від цих змагань?
– Думаю, що глобальних змін у форматах проведення не буде. Чекаємо на заявки від команд щодо їхньої участі у цих турнірах на пошту comitetvakula@gmail.com. Найближчим часом будуть надіслані листи до регіональних асоціацій, які б акумулювали зворотний зв’язок з потенційними учасниками цих змагань. Окрім того, інформація з термінами та умовами заявкової кампанії для кожного зі змагань буде розміщена на сайті АФУ.

– Які цікавинки наступного сезону Ви б відзначили?
– Як і минулого року, ми проводитимемо Матч зірок, однак, з дещо зміненою системою формування команд-учасниць. Окрім того, багато нових активностей для вболівальників заплановано як під час поєдинків Екстра-ліги, так і на наших сторінках у соціальних мережах. Також для популяризації кожного окремого матчу Екстра-ліги та чемпіонату загалом, ми співпрацюватимемо з компанію «E-Sport», яка допомагатиме реалізовувати квитки на матчі. Умови цієї співпраці будуть доведені до усіх зацікавлених клубів найближчим часом.

За матеріалами офіційного сайту Асоціації футзалу України

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.